sábado, 21 de noviembre de 2015

ASIER ESTEBAN, INTERNETEKO YOUTUBERRA

Gaur Asier Esteban, gure ikasatetxeko ikasle famatuari egingo diogu elkarrizketa. hirugarren DBHn dagoen 15 urteko mutikoa da. Lagunen artean arrakasta du  YouTuben bideojokoak igotzeagatik.
Orain dela urte bat gutxi gorabehera hasi zen YouTuben; gaur egun ia 6000 harpidetu ditu.  Minecraft  izeneko jokoko bideoak igotzen ditu gehien bat.
-Kaixo, Asier, zer moduz?
Ondo…
-Noiz hasi zinen YouTuben?  Nola piztu zitzaizun yotubera igotzeko ideia hori? Zaila izan zen 1000 harpidedun izatera ailegatzen?
2012an hasi nintzen halako kontuetan, kasualitatez, hasieran, eta gerora  7 kanal izan ditut; aurten bat baino ez daukat. PoberHD izenekoa. 12 urtekin nire amari  kasko batzuk mikro batekin ekarri zizkioten eta ordenagailuan  banuen Minecraft izeneko jokoa.  Eta neure artean pentsatu nuen: “Gameplay bat grabatuko dut”
Oso zaila egin zitzaidan arren, ahalegina eta lanarekin azkenean lortu nuen.

- Zein jokotako bideoak igotzen dituzu? Zeinek ematen dizu lanik handiena? Zein da bideo horien helburua? Zer erakutsi nahi diezu YouTuben dabiltzanei?
Minecraft, Agar.io, Call of Duty (Advanced Warfare, Black Ops 2, Zombiak…).
Minecraft da lanik gehiena ematen didana, batzuetan asko editatu behar dut eta.
Helburu nagusia dibertitzea eta entretenitzea da.
-Zergatik uste duzu dutela horrenbesteko arrakasta  bideoek?
Jende gazteari gehien gustatzen zaizkionak direlako, eta gaur egungo jokoak direlako.
- Pozik al zaude egiten duzunarekin? Jendeari gustatzen zaio?
Bai, batetik, jendeari barrea eragitea gustatzen zait eta, bestetik, nik neuk ere primeran pasatzen dut jokatzen eta halakoak grabatzen.

- Esaten dutenez, dirua ere irabaz litekee.  Zuk, irabazirik izan duzu? Nola?
Bai, diru asko irabaz daiteke, ondo egiten baduzu.
Erreproduzio bakoitzean iragarkiak agertzen dira eta 2015ean iragarkien sistema berri bat dagenez, zenbat eta denbora gehiago ikusten badute bideoa, orduan eta diru gehiago irabazi dezakezu.
- Zenbat denbora ematen duzu bideo bat editatzen? Kontatuko diguzu prozedura
2 - 6 ordu ematen dut, grabatzen, editatzen, “renderizatzen” eta igotzen.
-YouTube-ri esker lortu duzu lagunak egitea?
Bai, asko ezagutu ditut eta batzuk bizitza errealean ere bai.
-Eta, horrenbeste denbora Interneten ibiliz, ikasteko denborarik geratzen zaizu? Nola konpontzen zara lana eta zaletasuna biak ondo eramateko?
Bai, baina ez dut asko ikasi behar oraindik. Etxera ailegatzean etxerako lanak egiten ditut eta gero ordenagailuarekin aritzen naiz ia arratsalde osoan.
-Guraso eta etxekoei zer iruditzen zaie zure zaletasun hori?
Ondo iruditzen zaie eta nire ale daude laguntza ematen behar dudanean.
-Noizko egingo dituzu halako bideoak euskaraz? Erakutsi egin beharko diguzu euskaraz ere baduzula abilezia, ezta?
Ba, euskaraz ez dago hainbesteko etorririk, eta seguruenik ia erabiltzailerik ere ez. Dena hastea izango litzateke kontua
Eskerrak  gure galdera xumeei erantzuteagatik, Asier!!!!

Gabriel Yordanov & Joao Gomes (Prentsa tailerra)

No hay comentarios:

Publicar un comentario