domingo, 16 de diciembre de 2012

ZALDI GAINEAN, HIPIKA

Hipika, zaldiekin zerikusia duen  kirola da,  zaldiek eta zaldunek hainbat ekintza eta ariketa egitean datzana.
Antzina zaldiak baserrietako eta baratzeko lanak egiteko erabiltzen zituzten; gaur egun, berriz,  konpetizioak eta lehiaketak egiteko erabiltzen ditugu, dirua irabazteko apustu  eta bestelakoen bidez.
Zaldien lasterketek antzinatik dirua ematen zuten, gaur egun pertsona batzuen bizitza da. 1952 urtean  emakumeak hasi ziren zaldien konpetizioak egiten,antzinako matxismoren zela eta, ez zegoelako ondo ikusita emakumeak zadi gainetan ibiltzea .
Zaldiek konpetizio edo lasterketetan aritzeko 6 urte izan  behar dute gutzienez. Hiru urte dutenean heziketa berezia ematen hasten zaie, gero konpetizioetan aritzeko prestaketa lana izango dena.
Arrazaren arabera erresistentzia gehiago edo gutxiago dute zaldiek, erresistentzia asko badute garestiagoak dira. Zaldi batek 100-1000 € edo gehiago balio lezake.
Gure institutuan, Ylenia Diezek egiten du hipika. Hari galdetuko diogu kirolaren gorabeherak zeintzuk diren: 

Ylenia. Badakigu hipika egiten duzula, baina noiztik datorkizu kirol horrekiko zaletasuna?
Nire ahizpa zaharrena hipika egitera  joaten zen nik hiru urte nituenean. Orduan  hasi nintzen potxoken gainean ibiltzen, eta bost urte nituenean zaldi gainean.
Badaukazu zurea den zaldiren bat?
Ez, baina beti darabilt berbera ariketak egiteko, Gallo izeneko bat.
Saririk irabazi al duzu? zenbat urterekin lehenengoa?
Bai, bost sari irabazi ditut. Lehenengo saria 10 urtekin irabazi nuen, txapelduna izan nintzen.
Non egiten duzu hipika?
Laredon egiten dut hipika, “El Sable” izeneko toki ezagunean. Haraino joaten naiz familiaren laguntzaz ia-ia astero, edo bi asterik behin
Inioz pentsatu  duzu hipika uztea?
Ez, munduan gehien gustatzen zaidana delako, arazoak eta ardurak desagertzen direlako zaldiekin nagoenean.
Ainara de Pablo eta Ainhoa Gago (prentsa tailerra)

No hay comentarios:

Publicar un comentario