miércoles, 25 de marzo de 2015

LIDIA UGALDEREKIN KICK BOXING-ez HIZKETAN


Kickboxing-a ostikadak eta ukabilkadak ematea onartzen duen kontaktuzko kirola da, historikoki karate, muay thai eta boxeoan oinarriturik dagoena.
Japoniar kickboxinga 1960ko hamarkadan sortu zen,; baita lehenengo txapelketak ere. Mendebaldera 1970eko hamarkadaren hasieran ailegatu zen.
internetetik aterea
Lidia Ugalderekin gaude, kick-boxineko jokalariariarekin. Lidia Ugalde 14 urte dituen Arrigorriaga institutuko ikaslea da, hirugarren mailan dabilena, eta Ugaoko kick-boxineko taldean jokatzen duena.
-Non bizi zara, Lidia? Ze auzotan?
Zeberion, Uriondon bizi naiz.
-Zenbat urterekin hasi zinen kick-boxing egiten? Eta zergatik? Zerk bultzatu zintuen kirol horretan aritzea eta ez beste batean?
7 urterekin, nire neba ari zen kick-boxinga egiten, eta ni ere hura ikusirik, animatu egin nintzen.
-Inoiz txapelketarik irabazi bai? Kontaiguzu parte hartu duzun lehiaketa bateko anekdotaren bat
Euskadiko txapelketa irabazi nuen duela hilabete batzuk, 11-1 irabazi nuen eta oso poagarria izan zen, benetan!
- Nola uztartzen da kirola eta ikasle lana? Zenbat ordu dira astean praktikak egiten?
Ez da erraz uztartzen, 3 ordu dira astero kick-boxinga egiten eta ikasten ordu bat egunero. 
- Kirola ala gorputza sasoi onean izateko helburua besterik ez? Ala biak?
Kick-boxing kirola gorputzak malgutasuna eta indarra har ditzan ona da
- Mutilen artean neska bakarra ala berdin dio eme ala ar zaren? Zer  nolako aholkuak emango zenizkieke gaurko neska zein mutil gazteei futbola ez den kirol batean ari daitezen? Zer egin beharko lukete, adibidez, zurean aritzeko?
Nik mutilekin eta neskekin egiten dut kirola eta ez dago diferentziarik, biak onak izan daitezke, eta bien artean kirola egin dezakete, nire aholkua da futbola oso ikusita dagoela, aldatu behar dela kirol horren mitoa.
- Badu arriskurik kirol horrek? kolpeak eta ubelduak ugariak izango dira, ezta? nolakoak dira babesak?
Bai,batzuetan gogor samarra izaten da, baina babes asko daukagunez, buruan,oinetan,eskuetan eta ahoan, ez da hainbesterako
-Lagun dezake halako kirol batek emakumeen kontrako indarkeria saihesten? Nola?
Bai,asko lagun dezake, adibidez mutil batek neska bat jo nahi badu, defendatzen laguntzen du kick boxingak; gainera, erasotzaileak ez du minik ematea lortuko,ez dio ezer egitea lortuko.
-Burua ala indarra, zer da inportanteena bizitza honetan?
Burua, pentsatu behar duzulako non jo.

Eskerrik asko Lidia galdera hauei erantzuteagatik.

Unai Narona/ Asier Esteban (prentsa tailerra)

No hay comentarios:

Publicar un comentario